søndag 15. mai 2011

Fra kaos til kontroll..

Ja, da nærmer 17.mai seg med stormskritt. Her i huset er det "pyntedag" tre dager etter hverandre... 16.mai er det tog og fest i barnehagen, 17.mai, ja da vet de fleste hva som skjer, og 18.mai er det fotografering i barnehagen.

Som den hønemammaen jeg er, har jeg stresset meg opp, hatt notislapper og planlagt hver minste detalj som undertøy. Ja, for jeg er nøye. Men, når alt kommer til alt, er unger unger. Så, jeg er ikke hysterisk heller. I går var vi på nok en handlerunde, Johannes og mammaen min var med. Mamma dro kortet, og jeg ble kjempe fornøyd. Jeg har virkelig verdens mest hjelpsomme foreldre. Men, de vet sikkert og har også erfart at jeg alltid stiller opp for de også, uansett hva det er. Vi elsker hverandre, kort og godt. Godt vi er rike annenhver gang mamma...:)

Nå er vi i alle fall på god vei mot optimal kontroll. Jeg liker kontroll! Jeg har noen antrekk å velge mellom kan man si. Og det føles ufattelig godt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å skylle opp/vaske tøyet om kvelden, og bruke det dagen etter. Men, fornuften forduftet like fort som den kom. Og jeg må si jeg liker tanken på å ha noe nytt relativt ofte, selvom ikke det er virkeligheten for mange av oss, inkludert meg.

Et lite mobilbilde får illustrere litt av planene...


Jeg tipper at det er fler som liker å ha ting liggende klart slik som meg, eller? Jeg hørte at mor mi var gæærn når jeg var liten, hun likte nemlig å stryke både sengetøy og truser. Så jeg tror nok at det er der jeg har  fått det fra. Pluss at min farmor blir kalt klorina, og man kan seriøst slikke på gulvet i kjelleren, jepp, noget spesiellt, og langt ifra sånn det er hos meg. Men, gener er gener. Og noe har tydeligvis kommet meg til "gode".

Ha en finfin søndag!

Og, det er dårlig med kommentarer  på denne bloggen gett.... Kanskje jeg bør bytte tilbake??

2 kommentarer:

  1. Hehe, snakk om å være strukturert og planlegge ned til minste detalj:) Flink er du! Det klarer ikke jeg. Her i huset tar vi ting på sparket..men det funker det og!:)
    Klem fra Ida W

    SvarSlett
  2. elisabeth minge15. mai 2011 kl. 23:40

    Tror du bør bytte tilbake jeg melissa. De fleste har nok den gamle adressen liggende på sine favoritter. Blir ikke helt det samme se:).

    Liker å ha orden i tøyet deres til 17.mai.Pappa og mammas også:) Godt når alle henger klare for dagen:)). Ønsker oss lykke til med dagen i morgen jeg.
    Nå har vi jo (du og jeg) bedt 30 personer til mat på 17.mai, så vi har litt å gjøre og bake:)) Elsker deg lille Moa min :))

    SvarSlett